کد خبر: 982328
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸
با توجه به اینکه رسانه‌ها پیوسته اطلاع‌رسانی می‌کردند هوای داخل منازل و ادارات آلوده‌تر از هوای شهر است، مشخص نبود این تعطیلی‌ها به چه دلیل اتفاق می‌افتاد، وقتی نه در کاهش آلودگی‌ها تأثیری داشت و نه به حال بچه‌ها فرقی می‌کرد که کجا آسیب ببینند.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: بعد از روز‌های سخت و آلوده که کم کم می‌رفت تا آخرین ذره‌های اکسیژن موجود در هوا هم قربانی آلاینده‌ها شوند و درست زمانی‌که همه متوجه شده بودند مسئولان در هیچ استانی برنامه‌ای برای جلوگیری از افزایش آلاینده‌ها ندارند، مردم دست به دعا شدند تا حداقل خدا خودش کاری کند، ابر‌ها از راه رسیدند. ابر‌های باروری که برای شستن تمام آلودگی‌ها آب داشتند و بارش‌ها شروع شد. اما این‌بار آبگرفتگی‌ها آنقدر زیاد شد که نه تنها کوچه و خیابان‌های چند استان را فراگرفت بلکه آب وارد خانه‌ها شده و زندگی عادی شهروندان را هم مختل کرد. البته این‌بار مسئولان خیلی هم کم کار نبودند و مثل همیشه هشدار داده و به مردم گفتند که باید فکری به حال خودشان بکنند!

از اوایل هفته جاری بود که به خاطر پایداری جوی، هر روز آنقدر آلاینده‌ها زیاد و زیادتر می‌شدند که دیگر کار از سالمندان و کودکان و بیماران قلبی گذشته و نفس کشیدن برای جوان‌تر‌ها هم سخت شده بود. تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی هم مثل همیشه اولین و آخرین گزینه مسئولان بود. با توجه به اینکه رسانه‌ها پیوسته اطلاع‌رسانی می‌کردند هوای داخل منازل و ادارات آلوده‌تر از هوای شهر است، مشخص نبود این تعطیلی‌ها به چه دلیل اتفاق می‌افتاد، وقتی نه در کاهش آلودگی‌ها تأثیری داشت و نه به حال بچه‌ها فرقی می‌کرد که کجا آسیب ببینند. به هرحال مثل همیشه و با قبول این اصل که مسئولان نه برنامه و طرحی دارند و نه اصلاً از مدیریت سردر می‌آورند، چشم‌ها به آسمان دوخته شد تا خداوند رحمی به حال ما کند و بالاخره ابر‌ها از راه رسیدند.

مشکلات محصول مدیریت ضعیف مدیران استان
طی دو روز اخیر بارش‌های خوبی در استان‌ها صورت گرفت و بارانی بارید که آلودگی‌ها را از آسمان به زمین رساند، تا حداقل اگر زمینی آلوده داریم هوای نفس کشیدنمان کمی پاک باشد. اما اتفاقی که این بار افتاد این بود که باران وارد زمین نشد و در سطح خیابان و معابر و حتی خانه‌های مردم به راه افتاد. آبگرفتگی، سیلاب و باز هم مشکلات و معضلاتی که مردم را کلافه کرده است. با اینکه مسئولان برخی استان‌ها از اوایل امسال تا‌کنون ده‌ها بار سیل را تجربه کرده‌اند، اما باز هم طوری رفتار و صحبت می‌کنند که اولین‌بار است با این پدیده روبه‌رو شده و چیزی در مورد آن نمی‌دانند.

مثلاً بوشهر؛ جایی که طی یک‌ماه اخیر باران توانسته چندین بار مدارسش را به تعطیلی بکشاند. با این حال مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به روند افزایش حجم آب در حوضه‌مند در استان گفته: «احتمال دو برابر شدن پیک سیلاب فعلی وجود دارد.» بعد هم به چند هشدار و در خواست از ساکنان حاشیه رودخانه‌مند که برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از عبور و مرور، توقف و اتراق در محدوده حریم و بستر رودخانه، مسیل‌ها و آبنما‌ها خودداری کنند، بسنده کرده است. اما شرایط در خوزستان بسیار سخت از بوشهر است. در حالی که سیل بهاری و اتفاقات بعد از آن می‌توانست درس بزرگی برای تصمیم گیرندگان این استان باشد، اما باز هم یه بارش معمولی، معابر شهر‌های مختلف این استان را به استخر بزرگی تبدیل و خانه‌های مردم مناطق فقیرنشین را میزبان مخلوطی از فاضلاب و آب باران کرد. هم اکنون شهر‌های مختلف خوزستان به خصوص شهر‌های آبادان و خرمشهر و اهواز به خاطر آبگرفتگی‌های به‌وجود آمده تردد سختی را در سطح شهر تجربه می‌کنند و در بیشتر مناطق فقیرنشین این شهر‌ها از جمله کوت‌عبدالله هم آب وارد خانه‌های مردم و باعث از بین رفتن برخی از وسایل زندگی آن‌ها شده است. همین و دیگر هیچ!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار